Nejčastější otázky a odpovědi

I když Vám na jakýkoliv dotaz rádi odpovíme, budeme rádi pokud se podíváte níže, zda již nebyl Váš dotaz zpracovaný:

Základní termín výroby magnetu na auto je 4 až 6 pracovních dnů od okamžiku možného řazení do výroby. Podmínkou pro řazení do výroby je schválení grafického návrhu a potvrzená úhrada zálohy.

Po tomto termínu je připraveno k předání nebo předáno přepravci pro doručení. V případě požadavku doručení na adresu je tak nutné přičíst čas doručení, dle zvoleného dopravce.

V praxi celkový termín ovlivňuje více měnících se faktorů proto uvádíme mezní termín, který dodržujeme.

Při požadavku kratšího termínu je možné využít placeného upřednostnění výroby. V takovém případě je zakázka řazena do výroby mimo standardní plán a je tak možné mít některé magnety v omezeném množství ještě tentýž den! Upřednostnění v takovém případě musí být ověřeno a schváleno předem, dle aktuálních výrobních možností.

Dokážeme být pružní a rychlí, ovšem i u nás je nutné plánování a organizace výroby. Není tak pravděpodobné, že by při neohlášené návštěvě naší provozovny, byl požadavek okamžitě řazen ke zpracování pro výrobu na počkání.

Pro zpracování našim grafikem je nutné dodat samostatné podklady (logo, obrázky, texty ...) v případě, že máte představu uspořádání tak ideálně náčrtek, klidně rukou a vyfocený telefonem, jako odraz pro grafika, nebo popis uspořádání. Náš grafik zpracuje podklady a zašle náhled ke schválení. V ceně grafických prací je kalkulováno prvotní zpracování dle zadání a jedna neobsahová úprava. Případné další grafické vícepráce jsou účtovány dle času.

Při požadavku samotné výroby bez jiných služeb je přijímáno profesionálně zpracované tiskové PDF dle standardu PDF/X-1a. Spadávka 3 mm. U pravoúhlého formátování je nutné dodržet odstup grafických prvků od kraje formátu minimálně 5 mm.

V případě tvarového ořezu, doporučujeme využívat oblých tvarů (pro snadnou manipulaci a maximální výdrž) rádius minimálně 3 mm. Doporučujeme vyvarovat se tenkých prvků (minimum v zúžení 3 cm), u kterých je malá plocha pro uchycení magnetu. Tenké prvky se stávají slabinou celého magnetu. Při požadavku vlastního zpracování podkladů pro tvarové formátování, je nutné dodat 3 stránkové PDF a to 1. strana = samotný tisk. 2. strana = samotná linka výsledného tvaru. 3. strana = kontrolní kombinace tisku, nad kterým je tvarová linka pro formátování.

Zásadní pro rychlost, ve které je možné magnet používat je jeho samotné umístění na automobilu.

Odolnost v rychlosti ovlivňuje:

  • Síla magnetu - v naší nabídce používáme magnety 0,9 mm, na vyžádání je možné také silnější 1,5 mm.
  • Magnetické schopnosti podkladu - tedy samotné složení a tloušťka materiálu karoserie, tloušťka laku, případně kyty atd. (V případě plastových a hliníkových částí, které nejsou magnetické není pochopitelně užití magnetu vůbec možné)
  • Odpor vzduchu - Záleží na aerodynamice každého vozu. Například na alegorických vozech jedoucí do 30 km/hod je umístění možné kdekoliv. Pro běžnou jízdu ve městě je vhodné umístění z bočních stran a pro rychlejší jízdu mimo město je možné použití magnetu pouze v závětrných částech vozu. Umístění na dveře, zejména při vyšších rychlostech mimo město, je doporučováno pouze za vertikální lištu dveřní ochrany, která vytváří závětří. Samotnou aerodynamiku může ovlivnit také zvolený tvar magnetu. Vyvarujte se umístění na prolisy a záhyby, kterými se může proudící vzduch dostat pod magnet.

Čím větší rychlost vyžadujete, tím více je nutné dbát na správné umístění magnetu.

Zde shrneme nejčastější požadavky se společným cílem - aby nebyl magnet vidět, nebo nešlo poznat, že jde o magnet.

  • Průhledný magnet - požadavek na průhledý magnet nedokážeme splnit. Magnety od nás mají neprůhledný materiál, v základu s bílým podkladem.
  • Podklad magnetu v barvě mého vozu - toto přání dokáží splnit pouze v lakovně, kde je dle barvy a odstínu namýchána přesná barva karosérie, kterou je následně barvena opravovaná část karoserie. U magnetu tuto službu nenabízíme a dosáhnout barvy vozu technologií tisku není možné.
  • Vyřezat samostatná písmena a ostatní grafické prvky - tato obdoba řezané samolepky je pro magnet velmi nepraktická z mnoha důvodů. Nejen, že samotná instalace je pro velmi trpělivé a pečlívé jedince, ale zejména menší plochy pro uchycení na podkladu sníží odolnost těchto prvnků proti posunu a odpadnutí. Mejmenší doporučená velikost je 10 × 10 cm. Je možné magnetické značení složit z více samostatných prvků, z praktických důvodů doporučujeme hlavní motiv doplnit o maximálně 3 další samostatné prvky (s nutností zachování oblých tvarů a minimální velikosti).

Co doporučujete pro minimalizaci "magnetické placky"? Jednoznačně formátování magnetu do vlastního tvaru.



Společné pro celou naši produkci:

I když jsme přímý výrobce již od roku 1996, nabízíme také služby běžně poskytované grafickými a reklamními agenturami k naší výrobě. O plný servis s průchodem, zadáním zakázky, optimálního doporučení dle Vašeho očekávání Vám pomůže přidělený produkční a grafik. Služby jsou účtovány samostatně dle času a nejsou závisle na objemu výroby.

Samostatné oddělení produkčních prací a výroby umožňuje spravedlivé kalkulování cen. Stejně tak je možno ovlivnit celkovou cenu produkčních prací. Pro maximální úsporu doporučujeme pečlivě pročíst naše weby, na kterých je dostatek informací, pokud upřednostňujete maximální časovou úsporu a servis, rád se o Vaše požadavky náš produkční osobně postará. Služby poskytujeme do hodnoty 5% objednávky výroby zdarma.

Zatím co u větších nákladů může být využití služeb produkčního zcela zdarma a navíc ušetřit celkovou cenu realizace, díky využití zkušeností a tak optimalizací výrobku pro maximální efekt cena / výsledek. Může být u drobného zpracování cena produkčních prací větší, než cena samotného výrobku. Pokud je u kusového zpracování cena rozhodujícím faktorem požadavku, nabízíme možnost samostatné objednávky našich nejžádanějších produktů na adrese www.unikus.cz

U standardizovaných výrobků z naší nabídky je možná výroba od jediného kusu.

Slabinou malých nákladů je nepříznivá cena.

Je nutné si uvědomit, že před jakoukoliv výrobou je nutné:

  • Stanovit parametry výroby - zahrnující komunikaci se zákazníkem, volbu materiálu, množství, kalkulace a další.
  • Zpracovat podklady pro výrobu - grafické práce, pokud nejsou dodány vlastní profesionálně zpracované podklady pro výrobu.
  • Administrativa - účetní a skladové operace, řešení formy předání ...
  • Seřízení stroje

Tyto služby obecně označujeme jako předvýrobní procesy, jejich cena je počítána dle času takového procesu a je zcela nezávislá na objednaném množství. Cena se nejčastěji pohybuje v rozsahu 600 - 1 800 Kč

Zatím co u sériové produkce se tyto náklady rozpočítají mezi mnoho kusů, tedy je zanedbatelnou částí celkové hodnoty objednávky, může u malého množství být cena těchto služeb naopak tou převážnou částí celkové hodnoty objednávky.

 

Minimalizovat cenu předvýrobních služeb je možné při samostatné online objednávce na adrese www.unikus.cz , kam postupně přidáváme nejžádanější produkci kusového zpracování.

Vzorky realizací jsou k dispozici k nahlédnutí na naší provozovně.

Vzorky na adresu zasíláme zdarma aktivně spolupracujícím zákazníkům, ostatním zákazníkům je k dispozici placené zaslání vzorků (hodnota vzorku + administratia + cena expedice).

Při realizaci zakázky je tato částka odečtena dle pravidel poskytování služeb zdarma.
- viz "Je možné vyrobit jeden kus (prototyp) před zahájením výroby?"

Výrobu vlastního prototypu / vzorku poskytujeme do hodnoty 5% objednávky zdarma. Samotný prototyp je řešen jako samostatná zakázka, s požadavkem výroby jednoho kusu. U takového zpracování služby spojené s předvýrobním procesem mohou tvořit většinu hodnoty požadavku, tato částka bude odečtena, právě do hodnoty 5% objednávky, při následné realizaci zakázky. Příklad: služby spojené se vzorováním v hodnotě 600 Kč a následná výroba v hodnotě 3 000 Kč. Odečtená částka 5% z objednávky je 150 Kč. Pro odečtení celé částky, za uvedený příklad vzorování, musí být objednávka v hodnotě minimálně 12 000 Kč.

Do slevy se nezahrnují náklady třetích stran, jako je doručení, dobírka, dražší materiály (například u značení dárkových předmětů), a jiné náklady spojené s prototypem mimo standardní zpracování naší společností.

Odpočet je poskytnut pro realizaci do 21 kalendářních dnů od prototypování.

Stejný výpočet je použit také pro poskytování služeb zdarma.

  • Osobní převzetí na naší pobočce
    Cena 0 Kč
    K dispozici v den expedice. Možnost umístit do samoobslužného výdejního boxu dostupného 24/7.
  • Zásilkovna Z-point - balíčky do 4,3 Kg (netto)
    Cena od 85 Kč včetně DPH
    Standardně je balík doručen za jeden až dva dny po expedici, výjimečně déle.
    Z-box často s možností vyzvednutí 24/7. Pro vyzvednutí je nutná aplikace. Podrobnosti na www.zasilkovna.cz/zbox
  • Doručení na adresu - Ekonomicky - vybere nejvýhodnější doručení na Vaši adresu z aktuálních možností.
    Cena od 120 Kč včetně DPH
    Službu poskytuje Zásilkovna, která automaticky vybere nejvýhodnější doručení na Vaši adresu.
    Balík je standardně doručen 2-4 pracovní dny po expedici.
  • Doručení na adresu - PPL .
    Cena od 145 Kč včetně DPH
    Standardně je balík doručen následující pracovní den po expedici, výjimečně dva dny.

Pro zahájení zakázkového zpracování je nutná zálohová úhrada a to ve výši nejméně 50% celkové hodnoty objednávky. Úhrada je možná převodem na bankovní účet nebo v hotovosti na provozovně.

Případný doplatek (při částečné úhradě) je splatný při předání.

Fakturaci s odloženou splatností po převzetí výrobku (stejně jako 100% úhradu dobírkou) poskytujeme pouze dlouhodobě aktivně spolupracujícím zákazníkům.

Pro reklamní agentury a stálé aktivní zákazníky nabízíme zvýhodnění formou zpětného bonusu, dle vytvořeného obratu. Princip množstevní slevy rozložený ve více zakázkách. Čtvrtletní zúčtování pro minimum 3 objednávky měsíčně, po dobu 3 měsíců.

Naše cenotvorba nerozlišuje zákazníky dle oboru činnosti, ale podle požadovaných služeb navázaných na výrobu.

U profesionální reklamní agentury znalé technologie se předpokládá jasné zadání a profesionální podklady pro výrobu. Tedy reklamní agentura a jiný profesionál využije pouze naší výrobu bez služeb produkčních prací, konzultací, grafických prací atd. Tím je dosažena úspora v celkové ceně. Tato úspora je poskytována nezávisle na obchodní orientaci, tedy je poskytována i koncovým zákazníkům, kteří mají svá vlastní produkční pracoviště zaměstnávající profesionály.

Samotné označení jako například "reklamní agentura" při abstraktním zadání, či dodání neprofesionálních podkladů pro zpracování nám neposkytuje jakékoliv snížení nákladů spojených s objednávkou a proto není důvodem k poskytnutí slevy.

Vážíme si věrnosti našich zákazníků, proto stálým aktivním zákazníkům poskytujeme některé z výhod zcela automaticky. Individuální výhody vždy vychází z dosavadní spolupráce a specifických potřeb konkrétního zákazníka.

 

Nejčastější výhody:

  • Cenové zvýhodnění - dlouhodobá spolupráce, která vede k efektivnější komunikaci pro nás znamená úsporu času. Taková naše časová úspora je automaticky zahrnuta do kalkulace a vrácena ve formě cenové úspory pro zákazníka.
  • Časové zvýhodnění - dohodnutý čas držíme vždy každému zákazníkovy, ovšem při řazení zakázek je přednostně do výrobního procesu řazen stálý zákazník, který tak může dost realizovanou zakázku dříve, než je uveden základní termín. Při požadavku upřednostnění výroby v ještě kratším čase je poskytována sleva na tyto služby až 100% viz. možnosti upřednostnění
  • Speciální materiály skladem - nákup většího množství na sklad snižuje pořizovací cenu materiálu a zrychluje čas realizace i na speciální materiály.
  • Dodělávky ve zvýhodněném režimu, kdy na následující dodělávku je poskytována sleva z přípravy, zvýhodněná cena dodělávky, s možností množstevní slevy dle celkového počtu.
  • Nadstandardní přípravy výroby je při svém vzniku dražší než u jednorázové realizace, ale pro opakující se zpracování poskytují rychlejší a efektivnější přípravu, která se odrazí opět v úspoře ceny a času pro zákazníka.

Používané pojmy:

Pokud je v kalkulaci uvedena cena za prvotní grafické zpracování, míní se tím cena za prvotní zpracování náhledu dle dodaných informací. Při přesných a jasných informacích je takové zpracování dostačující pro následující výrobu. Po zaslání prvotního grafického náhledu je v ceně zahrnuta jedna neobsahová grafická úprava dle požadavku zákazníka. Tato úprava zdarma slouží k upřesnění představy například velikosti písma, umístění grafických prvků atd. V úpravě zdarma nejsou zahrnuty obsahové změny a změny v důsledku chybného zadání pro prvotní zpracování.

Grafické práce nad rámec prvotního zpracování se řídí ceníkem grafických prací.

Cena platí za předpokladu, že budou dodány obrazové prvky v kvalitě odpovídající technologii následné výroby, loga a jiné perokresbové prvky v křivkách a text v elektronické podobě - textová forma (nikoliv sken textu). Barevnost bude dodána v hodnotách CMYK případně odpovídající technologii zpracování. Při dodání barevného podání v jiném barevném složení bude barva automaticky převedena s rizikem odlišnosti odstínu oproti předpokladu.

Nepřesná a jiná forma dodání podkladů pro zpracování zvedá potřebný čas zpracování a tím i cenu služeb za zpracování ať již produkčních nebo grafických prací.

 

Nejčastější chyby v dodaných podkladech:

  • Logo v jpg, png, gif - často z vlastního webu.
  • Logo ve vektorové formě s písmem (písmo u loga musí být převedeno na vektory).
  • Dodání barev v RGB.
  • Chyby v textu (doporučujeme řádnou kontrolu před zadáním do zpracování, oprava zvedá čas grafických prací

Před úhradou zálohy je možné u snadnějších požadavků poskytnout pouze služby v rozsahu prvotního grafického zpracování tedy maximálně 2 náhledy. Případné další požadované úpravy je možno zpracovat po potvrzené úhradě zálohy.

Termín  "splnění náležitostí" zahrnuje procesy nutné k zahájení výroby. Tyto procesy se liší dle konkrétního požadavku na výrobek. U všech výrobků platí nutnost:

  • Schválení grafických podkladů (při online objednávce je splněno odesláním objednávky, v případě zpracování podkladů naším grafikem schválení zaslaného návrhu)
  • Schválení kalkulace (při online objednávce je splněno odesláním objednávky, u opakované výroby pro stálé aktivní zákazníky je nutné kalkulaci schválit pouze v případě odlišné ceny)
  • Uhrazení zálohové částky - minimálně 50% celkové částky před zahájením výroby (není podmínkou u stálých aktivních zákazníků)

 

Dle specifikací se může jednat o schválení technologického zpracování, vybraných materiálů, určení barvy, podkladů v odpovídající kvalitě, seznamu jmen, čísel, či jiných náležitostí pro personalizací atd. Nedílnou podmínkou řazení ke zpracování a expedici, je splnění případných předešlých závazků zákazníka, například není evidována faktura po lhůtě splatnosti.

 

Náležitosti splněné mimo pracovní dobu jsou brány jako splněné následující pracovní den v 8:00.

Pojmem „pohledová vzdálenost“ jsme u některých výrobků nahradili „rozlišení v DPI“, které je technologicky správné například pro tisk fotografií a kterému rozumí profesionální tvůrci. Pojem „pohledová vzdálenost“ je tak lépe vypovídající i pro zákazníky bez těchto technologických znalostí.

Například pohledová vzdálenost 125 cm znamená, že se na výrobek a jeho kresbu budete dívat ze 125 cm a více. Tedy nepředpokládá například 2 mm písmenka, která ze 125 cm nebudou pro nikoho čitelná. Čím menší je pohledová vzdálenost, tím větší musí být ostrost kresby (rozlišení) a tím náročnější na detail je i samotná výroba což se může u některých technologií odrážet v ceně výroby.

Příkladem mohou být všem známé pouliční billboardy, které z metrového pohledu působí pouze jako skupiny velkých teček, teprve ze vzdálenosti 10 metrů a více se tečky „slijí“ do fotografie nebo textu. Pokud by billboardy byly tištěny ve fotokvalitě, nebyly by ani z metrové vzdálenosti patrné pouze „tečky“, ale část fotografie, která by bez možnosti celkového pohledu stejně nedávala smysl. Takové billboardy by byly ovšem mnohonásobně dražší na výrobu aniž by se zlepšil jejich očekávaný efekt.

Bez konkrétní znalosti požadavku nemůžeme určit nejvhodnější nastavení a je použito orientační nastavení pohledové vzdálenosti. Při nastavení kalkulace na nižší než předpokládanou pohledovou vzdálenost je výrobek sice „pěknější při předání“, ale může být také dražší než je potřeba ke svému užití. Naopak použití větší než užívané pohledové vzdálenosti sice zlevní výrobek, ale může při bližším pohledu působit neostře (nedokonale), příkladem plakáty nebo fotoobrazy na recepci.